02 Ekim 2024

Sinan Ateş Cinayeti Davasında Karar: 5 Kişiye Ağırlaştırılmış Müebbet Hapis Cezası


Eski Ülkü Ocakları Başkanı Sinan Ateş’in 30 Aralık 2022'de Ankara’da silahlı saldırı sonucu öldürülmesiyle ilgili davada bugün karar açıklandı. 11 sanığa hapis cezası verildi, bu sanıklardan beşi ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına çarptırıldı.

Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası alan sanıklar; Eray Özyağcı, Vedat Balkaya, Suat Kurt, Doğukan Çep ve Tolgahan Demirbaş.

Tetiği çeken Eray Özyağcı, olay yerinden kaçışta motoru kullanan Vedat Balkaya ve cinayet öncesi keşif yapan Suat Kurt'a “tasarlayarak kasten öldürme” suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verildi.

İddianamede azmettiricilikle suçlanan Doğukan Çep'e "tasarlayarak kasten öldürme", Tolgahan Demirbaş’a ise "tasarlayarak kasten öldürmeye azmettirme" suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verildi.

Eski Ülkü Ocakları Başkanı ve Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sinan Ateş'in cinayetine ilişkin görülen davada kararın açıklanmasından hemen önce bir kişi aileye saldırdı. Sinan Ateş'in ablası Selma Ateş'i hedef alan saldıran gözaltına alınırken, sinir krizi geçiren Ateş'in annesi hastaneye kaldırıldı. Selma Ateş kendisine yapılan saldırıyla ilgili, "Benim kardeşim katledilmiş ben susayım mı? Başıma bir şey gelirse bunun sorumlusu MHP'dir. Burada kameraların önünde saldırıya uğradım. kimseden korkmuyorum asla da korkmayacağım." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder