24 Ağustos 2024

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Topladığı Parayı Nereye Harcıyor?

 

"Turizm Aktüel" herkesin dost sohbetlerinde sorduğu ancak resmi platformlarda gündeme getirilmemiş bir konuyu gündeme getirdi: "TGA topladığı parayı nereye harcıyor?"

Dünyada aynı sahada faaliyet gösteren kurumlardan daha fazla sektörden para toplayan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA, bunları nerede kullanıyor açıklamıyor neden? Özel sektör birlikleri ve TGA’ya katılan üyeler nelere imza atıyor, biliyorlar mı? Bu konuda neden şeffaflık yok?

Diper ülkelerde aynı konuda faaliyet gösteren kurumların tanıtma raporları, kuruşu kuruşuna açıklanıyor ve kıyamet kopmuyor. O raporlarda, devletten ya da özel sektörden alınan kaynakların nerelere kullanıldığı açıkça ortaya konuyor. Üstelik özel sektörden Türkiye kadar para toplayan yok. Türkiye için yalnızca 2021’de TBMM’ye sunulan Sayıştay Raporu var, neden? Gerisi nerede? Bu duruma özel sektörden neden bir ses yok?

TGA Yönetim Kurulunun başında Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan var. Kendisi AKP'nin ilk Milli Eğitim Bakanı olan ve sonra Anavatan Partisi'nin başına geçen Erkan Mumcu'nun Personel Genel Müdürü idi. Onunla birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığına geçti ve AKP'nin vazgeçilmez bürokratı oldu. Nadir Alpaslan Kuveyt-Türk'ün de yönetiminde.  Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın tatil bölgelerindeki plajları işletmek için kurduğu Turaş isimli şirketteki yolsuzlukla ilgili iddiaların ardından Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan'ın şirketteki yönetim kurulu üyeliği görevinden alındığı iddia edildi. Yerine eski TİKA Başkanı Serdar Çam atandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder